Un turc, un evreu si-un crestin. Un inceput bun de banc.
Insa pentru actorii teatrului “Toma Caragiu” din Ploiesti, interpretarile din piesa “Take, Ianke si Cadar” – de Victor Ion Popa – trec de atributul “bun”. Si dezvolta o chimie de-o subtilitate si-o satira impresionante.
Tema piesei vizeaza dragostea interculturala. Atunci cand Ionel (Ionut Visan), baiatul crestinului Take (Mihai Coada) si Ana (Florentina Nastase), fata evreului Ianke (Nicolae Urs / Mirel Maneru) se indragostesc si decid sa se casatoareasca, se lovesc de prejudecatile religioase ale tatilor.
Aici intervine turcul Cadar (Ilie Galea) care, cu spiritul sau ludic, toarna si rastoarna astfel incat rezolva situatia tensionata.
O poveste de dragoste, un mic tratat de comert – cei trei fiind negustori vecini si prieteni de-o viata – si o satira extrem de inteligenta la adresa prejudecatilor cultural-religioase si sociale, “Take, Ianke si Cadar” este, simultan, o piesa ghidusa si romantica.
Un décor ce tradeaza imaginatie puternica, replici istete si un fir epic bine structurat – asta ofera actorii teatrului prin piesa “Take, Ianke si Cadar”.
Distributia ii mai contine pe Constantin Cojocaru / Marian Despina in rolul lui Ilie si pe Lucia Stefanescu Niculescu in rolul babei Safta – ambii ca simboluri ale barfei evreiesti pe de-o parte si crestine, pe de alta.
Piesa are regia semnata de Lucian Sabados, scenografia de Viorica Petrovici si dureaza aproximativ doua ore si jumatate, cu pauza.