Noul Cod Rutier, in varianta propusa de catre Guvern, a fost respins cu 12 voturi “pentru”, 5 voturi “impotriva” si 7 abtineri, neintrunind astfel majoritatea voturilor pentru a fi aprobat. In urma voturilor senatorilor PNL si PDL care sunt impotriva adoptarii noului Cod Rutier, acestia considerand ca forma propusa nu va duce la o fluidizare a traficului ci numai la amendarea exagerata a contravenientilor in anumite situatii, trei comisii parlamentare au propus Senatului respingerea noului Cod Rutier.
Catalin Boboc, presedintele Comisiei Juridice, este de parere ca o decizie corecta si serioasa este respingerea noului Cod Rutier. De asemenea, acesta a anuntat ca senatorii liberali se vor abtine de la vot deoarece pe de o parte, noul Cod Rutier are prevederi bune, dar pe de alta parte, unele dintre prevederi sunt discutabile. Totodata, Catalin Boboc a criticat lipsa de sustinere din partea Ministerului Afacerilor Interne din timpul sedintelor comisiilor senatoriale. Senatorul PDL a mai declarat ca ceea ce se discuta si se doreste a fi aprobat in acest moment nu este o lege de modificare a Codului Rutier, ci un nou Cod Rutier.
Daca Codul Rutier va fi aprobat in forma actuala propusa de catre Guvern, reprezentantii DRPCIV (Directia Regim Premise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor) vor avea mult de munca pentru actualizarea tuturor intrebarilor din chestionarele de examen.
In sustinerea presedintelui Comisiei Juridice vine si senatorul PNL Dian Popescu, declarand despre noul Cod Rutier ca “nu are o filozofie, nu fluidizeaza traficul si nu face decat sa amendeze”, sustinand de asemenea ca noul Cod Rutier ar trebui sa fie conceput de catre Ministerul Transporturilor in colaborare cu Ministerul Afacerilor Interne.
La declaratiile colegilor din PNL si PDL, Serban Nicolae, senator PSD, a declarat ca a fost surprins de propunerea de respingere a proiectului, mai ales ca un senator PNL a promovat introducerea unui nou Cod Rutier.
In replica, Dian Popescu declara ca nu ministrul de Interne a propus noul Cod Rutier si ca acesta a fost trimis de Guvernul Romaniei catre Parlament, dar ca forma actuala nu face altceva nimic decat sa amendeze, lucru care a dus la respingerea proiectului de catre liberali.
Cele trei comisii care nu sunt de acord cu noua forma a Codului Rutier sunt Comisia Juridica, Comisia pentru Administratie Publica si Comisia pentru Aparare, toate trei propunand plenului Senatului respingerea Codului Rutier in forma propusa de Guvern.
Raportul de respingere va fi dezbatut si votat de catre Senat, dar trebuie sa se tina cont ca aprobarea noului Cod Rutier in forma propusa va avea un impact negativ asupra opiniei publice, plecand de la cursantii scolilor de soferi care trebuie sa reinvete prevederile legale pentru a obtine calificativul admis la completarea chestionarului DRPCIV si terminand cu milioanele de soferi romani.