3200 job-uri, 90 companii de top

 

Targul de job-uri si-a inchis sambata portile. Sute de tineri i-au trecut pragul cu speranta ca vor ajunge sa lucreze in  companiile de top din Romania. Targul de cariera „Angajatori de Top” s-a desfasurat in perioada 12-13 aprilie 2013 la Sala Palatului din Bucuresti, unde au participat 90 de companii reprezentative pentru industriile: Financiar-Bancar, Inginerie, IT, Audit-Consultanta , Agentii de Recrutare si alte domenii.

La editia cu numarul 14, atat studentii, cat si persoanele cu experienta au avut acces la peste 3200 de cariera, 23 de workshop-uri  si doua conferinte. Intrarea s-a facut pe baza de curriculum vitae.

Cerintele intalnite la aproape fiecare stand au fost: cunosterea unei limbi straine mediu spre experimentat, de preferat limba engleza, student in ultimul an sau masterand, insa plusurile le-au primita absolventii.

Cu toate ca reprezentanti din mai toate domeniile si-au prezentat ofertele de angajare, au predominat IT-istii sau fete din sistemul bancar. Privind  cu un ochi critic si examinand situatia de pe piata muncii, am putea da sfaturi, cu argumentele de vigoare, tinerilor care nu stiu pe ce drum sa apuce. 

Una dintre bancile care ocupa locul doi in sectorul bancar din Romania a oferit la targ viitorilor candidati un traineership. Acesta este un program platit prin care aspirantii la un post in domeniu vor lucra in cadru unui proiect din companie, timp de sase luni. Programul va fi flexibil, asemenea unui job part-time, intre 4-6 ore/zi, in schimb omul perfect pentru o astfel de slujba trebuie sa vorbeasca  fluent o limba straina si sa aiba in CV activitati extracurriculare.

Doamnele si domnisoarele au facut coada la standul unei companii de cosmetice, prezenta pe piata romaneasca de aproximativ  15 ani. O cariera intr-un domeniu in care predomina frumosul, spiritul creativ si produse de o calitate superioara  a devenit un vis pe care firma il poate indeplini prin programele puse la dipozitie:  Internship marketing (adresat studentilor si masteranzilor, durata este de sase luni, program full-time), Pepiniere Marketing si Vanzari (aici sunt vizati tinerii absolventi cu unul-doi ani de experienta, cu o durata de pana la 18 luni).

Am simtit o vizibila absenta a job-urilor din domenii precum relatii publice si  comunicare . Angajatorii ignora aceste departamente din considerente economice sau din nestiinta, gasindu-le uneori inutile. Nu putine au fost cazurile cand inexistenta acestor compartimente au dus la patarea imaginii firmei si la pierderea credibilitatii pe piata muncii  sau a consumatorilor.  

Incheiem cu speranta ca multi tineri si-au inceput cariera la acest targ care in doua zile a promis cat altii in sapte ani.

 

 

 

Written by