Despre un 50% mai putin benefic

 

Producatorii mai mari sau mai mici impreuna cu oamenii de marketing continua sa foloseasca diferite strategii prin care sa ne determine sa consumam mai mult decat ar trebui si in consecinta sa ne ingrasam.

Conform unui studiu recent s-a demonstrat ca produsele ambalate in portii mai mici sunt mult mai repede consumate, decat produsele ambalate in modul clasic. Spre exemplu de ani de zile batonele Twix, Mars si Snickers au avut exact aceleasi dimensiuni, de curand insa le gasim intr-o forma mai mica, cam de dimensiunea unei bomboane, ambalate in pungi de peste 100 de grame. Producatorii au observat o crestere in consum, tocmai datorita impresiei pe care o dau ambalajele mici consumatorilor, ei au impresia ca mananca mai putin, insa in realitate daca ar fi mancat un simplu baton de dimensiune obisnuita ar fi consumat mai putin.

Un alt studiu a folosit doua grupuri de oameni, fiecare grup a primit cate un tub de chipsuri de persoana. Primul grup a fost servit cu tuburi obisnuite, cel de-al doilea grup avea in tuburi cateva delimitatoare de culoare rosie aflate la o treime si respectiv doua treimi din tub. Rezultatele au aratat ca in grupul in care existau delimitatoarele rosii s-au consumat cu 34% mai putine chipsuri decat in celalalt grup. Psihologic consumatorii au inteles sa se opreasca atunci cand au intalnit discul rosu. Studiul a demonstrat astfel ca in lipsa unei noi forme de ambalaj inclusa in produs, consumatorii au tendinta de a consuma intreaga cantitate, fara a se gandi la consecinte.

Mergand mai departe studiul a invitat cele doua grupuri sa vizioneze un film. Pe timpul filmului primul grup a primit floricele vechi in recipiente mari, iar cel de-al doilea grup a primit floricele proaspete in aceleasi recipiente. Dupa terminarea filmului s-a constat ca primul grup care a primit floricele vechi a consumat aproape intreaga cantitate cu toate ca participantii au observat un gust ciudat, iar cel de-al doilea grup a consumat intreaga cantitate de floricele. Asadar s-a demonstrat din nou ca avem tendinta de a goli recipientul, fie ca ne place sau nu, totul tine de psihicul nostru si de bine intiparita idee de a manca tot din farfurie sau in cazul nostru ambalaj.

O noua gaselnita in cazul restaurantelor de tip fast-food o constituie reducerea de 50% ce ni se ofera in cazul in care comandam doua portii in loc de una. Atunci cand ne prezentam la restaurant in mod sigur ne este foame si consideram ca pentru un pret cu putin mai mare putem avea parte de o masa mai bogata. In realitate cea de-a doua portie nu este necesara. S-a obsevat insa ca desi au cumparat cea de-a doua portie, majoritatea consumatorilor nu au reusit sa manance intregul meniu de la prima achizitie. Insa de la o zi la alta consumul lor a crescut, ajungand in final sa creada ca cele doua portii sunt o cantitate potrivita pentru a se considera satui. Cand promotia de 50% reducere s-a incheiat, 60% dintre clienti au comandat doua portii in loc de una.

Va recomandam sa nu va lasati prada oamenilor de marketing, ei sunt angajati pentru a creste vanzarile si se ascund in spatele scopului. Cel mai bine este sa ocoliti restaurantele de tip fast-food, sa nu mancati decat o singura data pe saptamana ciocolata, iar la film sa va rasfatati cu o portie mica sau medie de floricele, va asiguram ca va este de ajuns.

 

Written by