Pe 26 decembrie 1890 s-a nascut Aurel Persu… a ramas in mintea noastra ca fiind primul constructor al automobilului aerodinamic din lume, pe care, de altfel, il putem admira si astazi la „Muzeul National Tehnic Dimitrie Leonida din Bucuresti”.
Pentru ca s-a dovedit un foarte bun student, a absolvit sectia Mecanica, din cadrul Scolii Superioare Tehnica din Berlin, ca sef de promotie, in anul 1913. „Automobilul cu forma aerodinamica cu patru roti montate inauntrul formei aerodinamice”, este inventia care l-a facut celebru. Forma ideala a unui automobil aerodinamic, este forma unei picaturi de apa; la acesta concluzie a ajuns Aurel Persu, dupa mai multe calcule si experimente. Aurel Presu a reusit sa se faca remarcat datorita orizontului lui foarte deschis in tehnologie si imaginatie.
De admirat faptul ca si-a construit automobilul din banii proprii, in perioasa 1922-1924. A reusit sa aduca automobilul in Romania, parcurgand 120.000 km, cu o viteza de 80km/h. Motorul automobilului este tip A-Gf Automobilbau, cu ardere interna si aprindere prin scanteie. Caroseria a fost construita in ateliere din Berlin si a fost dotat cu frane pe saboti care actioneaza doar pe rotile din spate. Cutia de viteze este de aceeasi fabricatie ca si motorul, iar demaratonul este produs de firma Eisemann. In prezent automobilul nu mai functioneaza, iar caroseria este deteriorata. Desi, automobilul nu a fost realizat in serie, uzinele „Ford” si General Motors”, au solicitat cumpararea brevetului; inventatorul a refuzat propunerea prompt.
In tara s-a remarcat drept conferentiar la Scoala Politehiba, dar si ca director la Fabrica de Avioane L.A.R. Brasov din anul 1938. A continuat sa lucreze la Institutul de Documentare Tehnica din Bucuresti, desi iesise la pensie.
Amintirea lui va reinvia de cate ori vom rosti cuvantul „automobil”.