Stella McCartney este astazi, unul dintre cele mai cautate branduri din lume datorita stilului simplu, cu tente androgine, din care nu lipseste feminitatea, deseori extrem de evidentiata. Inca de la inceputul carierei sale in moda si pana in prezent, aceasta a refuzat cu fermitate sa introduca pielea si blana in colectiile sale, oferind din nou o nota de unicitate si simplitate hainelor create de ea.
Nascuta dintr-un tata, legenda rock si o mama, idol al vegetarienilor de pretutindeni, acest lucru nu a fost unul facil pentru Stella, o englezoaica 100%, confruntandu-se mereu cu teama de a fi cunoscuta prin prisma celebritatii parintilor sai si nu prin talentul sau.
Studiile de moda facute la Londra, la renumitul Saint Martin School of Fashion, dar si colectia de final total diferita prin faptul ca desi respectase toate croiurile savante impuse de prestigioasa scoala, aceasta pastra ceva din aerul copilariei simple, ii aduc succesul in fata presei si a criticilor de moda care o sustin vehement.
Succesul primei sale colectii, o determina sa isi deschida un atelier, care va deveni in scurt timp extrem de cautat de manechinele care adorau combinatiile de pantaloni cu taietura masculina si tricouri simple, imprimate cu sloganuri cat mai originale. Toate acestea erau inspirate din moda strazii londoneze, o moda aflata la granita intre pret a porter si couture.
Simplitatea hainelor create de ea il cuceresc si pe Mounir Mouffarige, presedintele firmei Chloe care vrea sa o numeasca Art Director, pana atunci postul fiind ocupat de o legenda a secolului XX, Martine Sitbon. Desi refuza prima oara postul, aceasta se va muta la Paris in 1997 si incepe sa lucreze la Chloe. Primul lucru pe care il face in calitate de Art Director este sa elimine accentele masculine utilizate de Sitbon, urmand sa puna accentul pe feminitate in crearea noilor colectii. Noua feminitate este transpusa in taieturi simple si transparenta, ghidandu-se dupa faptul ca ceea ce nu se vede, trebuie doar abil sugerat, reusind sa gaseasca combinatia perfecta intre subtilitatea franceza si agresivitatea britanica.
Prima sa colectie la Chloe, desfasurata la Opera Garnier este foarte apreciata de criticii de moda prezenti la eveniment, datorita simplitatii britanice pe care reuseste sa o integreze atat de bine in spiritul modei franceze. Elementele preluate din moda franceza, cum sunt palariile cu boruri largi sau botinele inalte, inroduse deseori in colectii, duc la succesul fulminant si al asimilarii acestora.
In 2005, Stella McCartney, devine cel de al doilea designer caruia i se propune sa creeze o colectie pentru H&M, dand astfel o noua dovada asupra purtabilitatii hainelor sale, datorita simplitatii si feminitatii atent sugerate.
Sursa: astrocafe.ro