Sa creezi doua animatii despre lumea tenebroasa a samurailor, avand ca protagonist un afro-american, pe muzica de rap, ar fi – privita cu superficialitate – o insulta adusa uriasei culturi japoneze.
Prin vocea lui Samuel L. Jackson si creativitatea unor oameni ca Takashi Okazaki si Fuminori Kizaki, printre altii, a aparut Afro Samurai. Calauzit de un cod japonez al onoarei – transpus in fasii de panza inscriptionate cu numere, unde 1 semnifica puterea suprema si pentru a-l putea provoca trebuie sa treci prin toate celelalte numere – Afro Samurai porneste pe un drum plin de violenta, sange si lipsa de optiuni odata ce – copil fiind – e martor la uciderea tatalui sau de catre numarul 1.
Taciturn, Afro calatoreste si infrunta provocari pe muzica hip-hop, intr-o Japonie feudal-futurista, alaturi de limbutul sau prieten, si el afro-american.
Incadrandu-se in curentul cinematografic “Anime”, Afro Samurai este o creatie curajoasa, violenta si inteligenta. Avand grija sa dozeze actiunea si intensitatea spirituala, creatorii celor doua filme de animatie au exprimat prin hip-hop, cultura nipona si cea afro-americana o ruptura in timp si spatiu, pentru a hrani imaginatia fanilor genului si nu numai, cu ceea ce am putea numi o infrangere a prejudecatilor.
Rezultatul: nici pe departe o insulta catre credintele japoneze, ci o legatura fascinanta intre doua locuri atat de diferite si, totusi, atat de suprinzatoare impreuna.