E uimitor cum reusesc unele persoane din industria filmului sa dea chix intr-un film, cu o asemenea cantitate de bani si selectie de actori.
E cazul lui Justin Lin. El este regizorul “Fast Five”, prin urmare el incaseaza laude si critici.
Franciza “Fast and Furious” este una profitabila, fara indoiala. Profitul se bazeaza pe povestea masinilor. Care, in “Fast Five”, parca sunt blamate si ocolite.
Puse in oglinda, “The Rio Heist” si “Tokio Drift” evidentiaza o diferenta monumentala. Atat fata de poveste si ambianta, cat fata de masini. “Fast and Furious” inseamna patru roti, mult metal, tunning pe post de arta, fete cat mai frumoase si cat mai dezbracate si o coloana sonora agresiva. Cel mai important aspect – masinile – sunt subestimate in ultima parte a francizei “Furios si Iute”.
Si nu inteleg de ce, pentru ca odata ce am vazut distributia anuntata oficial pentru acest film, am nutrit asteptari foarte mari. Eram convins ca perechea Vin Diesel – Dwayne Johnson o sa fie un fel de amnar si cremene, asupra unui fir epic precum “iasca”. Pentru ca Vin a aratat ce bine se simte in aceste filme, iar Dwayne a trait recent o “explozie” uimitoare la Hollywood, cu niste interpretari foarte reusite.
Si totusi nu a fost cazul. Parca filmul nu era facut de acelasi regizor, parca si-ar fi schimbat perceptia la 180% de grade, parca… Parca au fost prea putine masini, in prea putin dintr-o poveste originala.
Fiecare cliseu rostit la momente cat se poate de inoportune este insultator de “lemnos”. Fiecare replica de acest fel vine ca o lovitura nesimtita de baros asupra unei constructii ridicate cu truda si bun-gust.
Desi au incercat sa continuie globalizarea seriei “Fast and Furious” prin locul actiunii din “Fast Five” – Rio de Janeiro, Brazilia – povestea care “alimenteaza” toate cadrele desfasurate in cele 130 de minute pare smulsa din ghidul “Cum sa umilesti o serie cinematografica de succes intr-un pas”.
Sunt, fara indoiala, si scene splendide – insa raportul lor la intreg filmul le fac sa paleasca.
“Ambalat” cu un buget de aproximativ 125 de milioane de dolari, “Fast Five” a strans in weekend-ul premierei peste 86 de milioane de dolari (la 1 mai), iar pana la 26 iunie incasarile urcasera pana la peste 207 milioane USD – ambele cifre pentru Statele Unite.
Ce s-a intamplat cu filmul “Fast and Furious 5”, lansat in premiera in 15 aprilie, la Rio de Janeiro si in 29 aprilie in Romania, poate fi extrapolat la situatia unui mare boxer in ascensiune, cu centuri la brau, care isi prabuseste cariera dupa ce se dopeaza, pentru ca “a vrut sa vada cum e”.
“Fast and Furious 5: Rio Heist” – dezamagirea anului in cinematografie, pana la acest moment.