“Hancock” este un film comercial. Cel putin cele peste 624 de milioane de dolari incasate de la premiera (16 iunie 2008, la Paris) ar putea sustine asta. Dar e, in acelasi timp, un film excelent.
In primul rand, pentru ca Will Smith – protagonistul povestii – este excelent, iar in al doilea rand pentru ca povestea este captivanta. Improbabila, dar captivanta.
Hancock (Will Smith) e un erou “hard-ass” antisocial care-si face veacul in Los Angeles. Iar prin “a-si face veacul”, acesta intelege a distruge ceva cu o mana, in timp ce cu cealalta se “ocupa” de o sticla de whisky.
E un tip obraznic oricand i se da ocazia, se pricepe in a-si pune un oras intreg in cap in incercarile sale destul de rudimentare de a salva vieti si, practic, e un super-erou cu mari probleme de PR.
De ultima parte va incerca sa se ocupe specialistul in PR, Ray (Jason Bateman).
In cursul planului sau de a-si repara imaginea publica, eroul debordeaza de umor si diverse lucruri zburand prin aer.
Filmul, prin regizorul sau – Peter Berg, e atent sa livreze nenumarate surprize si turnuri de situatie.
Evident, foarte multi bani din cifra de 624 de milioane au venit din partea celor pentru care “Hancock” e cu “ala cu super-puteri care ii face pe baietii rai”. E inevitabil. Dar pentru un anume segment, destul de rastrans, pelicula ascunde ceva mai mult de atat. Ce anume, depinde de fiecare sa decida.
Distributia filmului o mai include si pe Charlize Theron intr-o prestatie deloc rea.
Iar pentru asemenea efecte speciale era nevoie de un buget zdravan. Cele circa 150 de milioane USD par ca si-au facut treaba mai mult decat bine.
Lungimea filmului ajunge de la 92 la 102 minute (pentru versiunea Unrated).
In Romania, filmul a intrat prima data pe data de 4 iulie 2008. La doua luni de rulaj pe un ecran, “Hancock” a atras peste 88.300 de spectatori, de la care a incasat peste 1,25 milioane RON (aproximativ 550.000 USD), datele fiind prezentate de Cinemagia.ro.