“Cultura pop a murit in multe feluri. Se spune ca ar fi murit odata cu epuizarea promisiunilor societații occidentale de consum. Se spune ca ar fi murit datorita academizarii propriilor produse și a colegilor de breasla. Se spune ca ar fi fost ucisa chiar de mana inflacaraților sai susținatori. Sau ca ar fi murit din autosuficiența, grija excesiva și un lung șir de succese orbitoare. Cel puțin asta spune corul celor mai mulți dintre teoreticienii curentului post-pop. Cultura pop, proclama ei, reprezinta fața insorita a Visului American. Geamanul estetic al individualismului și al democrației liberale. Antidotul plin de culoare impotriva griului socialist. Chipul epocii de aur a postmodernitații. Toate acestea au luat sfarșit. Istoria iși ia revanșa […]
Arta Leei Rasovszky poate fi vazuta ca o reflecție asupra a ceea ce par a fi infinitele nașteri, metamorfoze, morți și reinvieri ale culturii pop, „singurul sistem mitologic care ne unește pe toți”, dupa cum spunea candva Leslie Fiedler.
“Lucrarile Leei Rasovsky sunt caracterizate de prospețimea abordarii brute și necizelate, evitand insa desfatarea mizeriei. Portetele sale figurative, de exemplu, sunt abil realizate și delicate, instalațiile sale meticulos puse in scena. Cu toate acestea, atitudinea provocatoare, uneori marcata de furie, melancolie, chiar incrancenare, alteori de ironie virulenta și umor este prezenta tot timpul. Detașarea și intangibilitatea erei Warhol se prabușește. O bestie da tarcoale fortareței sistemului artistic. S-a strecurat deja inauntru? […]
Lea Rasovszky se folosește de clișeele vizuale specifice culturii pop cu scopul de a devoala stralucirea lor morbida și alterata, și forța lor statuta, dar sfidatoare. In mod evident cultura pop experimenteaza astazi ceea ce se numește Melancholia of Glory, pentru a cita unul din tilurile Leei (2012). In acest sens, opera ei nu se reclama nici de la moștenirea „primului val” de pop art, dar nu este nici parte a prezentului „al doilea val”, reprezentat de artiști precum Jeff Koons sau Takashi Murakami. Daca ar fi sa facem, totuși, o asociere, atunci energia ei ar putea fi pusa in legatura cu forța bruta, dar controlata, a unuia ca Raymond Pettibon, cel care a creat designul incisiv pentru cover-ul discurilor trupei de hardcore punk Black Flag, sau Tony Oursler, care dezbate problematica straniului in inconștientul epocii consumeriste din secolul XX. Amandoi pot fi considerați artiști pop ― nu intr-un sens afirmativ, ci mai degraba ca ceea ce s-ar putea numi „asimilare critica”. Este foarte important ca spiritul acestei reneg-art postrevoluționara, non-utopica, sa fie preluat și dezvoltat de tineri artiști din alte regiuni geografice. Lea Rasovzsky ar putea fi unul dintre ei”. Extras din eseul Lea Rasovszky și fantomele Culturii Pop scris pentru expoziție de Dr. Jörg Scheller.
Dr. Jorg Scheller este istoric de arta, jurnalist și muzician stabilit in Berna, Elveția. Lucreaza ca lector la Universitatea de Arta din Zürich și ca asistent universitar in cadrul Universitații din Siegen, Germania. Eseurile și recenziile sale apar cu regularitate in publicații importante precum Die Zeit, Frankfurter Allgemeine, artnet, frieze d/e. In plus, este solist și basist al trupei Malmzeit. Printre carțile sale publicate se numara: No Sports! Zur Ästhetik des Bodybuildings [No Sports! Asupra esteticii bodybuilding-ului], Stuttgart: Steiner Verlag, 2010, and Arnold Schwarzenegger oder Die Kunst, ein Leben zu stemmen [Arnold Schwarzenegger or The Art of Pumping Life], Stuttgart: Steiner Verlag, 2012.
Soundtrack: Mitici – este responsabil cu traducerea gandurilor complicate in sunete audio-fantastice.
Lea Rasovszky (n. 1986, Bucuresti, Romania) traiește și lucreaza in București. Dintre cele mai recente expoziții personale „The Savages”, Atelier 35, Bucuresti, „MEN” Atelier 35, Bucharest,” Sorrow, Heartache, Recovery & Shit” Alert Art Studio, București și expoziții de grup – “Arbeit ist das halbe Leben” Terminal P, Zurich, Elvetia, “Figure In/Out “LC Foundation, București, “Intalniri cu desene” ,LC Foundation, București, “Ma numesc Cartier” Make a Point, București, “Fur & Skin” ,Art Yourself, București, "Transfer: Rumänien I", Schafhof – Europäisches Künstlerhaus Oberbayern, Freising, Germania, "o. T" , Brukenthal Museum, Sibiu, Romania.
Durata expoziției: 22 iunie – 5 august 2012, orar: miercuri-vineri: 15:00-20:00, sambata-duminica: 14:00-18:00, pentru programari: T: 0744.342.944