Daca vrei sa fii faimos, vorbeste atat cu gura, cat si cu inima cu cei din jur. Procedand astfel, „risti” sa fii ascultat pana la capat!
2012 – Romanii au fost declarati cei mai muncitori europeni. Astfel, ei isi petrec 31,3 ore in medie pe saptamana, la munca, la fel ca in 2010, in timp ce la zile libere in sarbatori legale au fost ultimii, iar la zile de concediu platit au ocupat penultima pozitie la nivel european.
Media saptamanii de lucru este in Uniunea Europeana de 39, 7 ore, iar in zona euro de 39,5 ore.
Datele reies dintr-un raport al Fundatiei Europene pentru Imbunatatirea Conditiilor de Munca si Viata (Eurofound – organism comunitar infiintat in 1975 de Consiliul European, pentru a contribui la planificarea si proiectarea unor conditii mai bune de viata si munca in Europa).
1872 – A vazut lumina zilei Traian Vuia, inventator roman, pionier al aviatiei mondiale, membru de onoare al Academiei Romane (1946), primul care a realizat un zbor autopropulsat (fara catapulte sau alte mijloace exterioare) cu un aparat mai greu decat aerul.
Dorinta lui Vuia de a realiza aeroplanul-automobil l-a determinat sa plece la Paris (1902), avand cu el planurile si macheta acestui aparat de zbor. In 1903, Traian Vuia a inaintat un memoriu Academiei de Stiinte din Paris, intitulat „Proiect de aeroplan-automobil, prin care demonstra posibilitatea realizarii zborului cu o masina mai grea decat aerul, iar in data de 17 august 1903 a reusit sa-si obtina brevetul de inventie.
Aparatul a fost testat in 1906, la Montesson, reusind sa ruleze aproximativ 50 de metri pe sol, apoi s-a ridicat la inaltimea de un metru si a parcurs aproximativ 12 metri in aer.
In urma acestui zbor, a fost aclamat si numit de multe ziare din Franta, Marea Britanie si SUA „primul om care a zburat cu un aparat mai greu decat aerul, echipat cu sisteme proprii de decolare, propulsie si aterizare. A fost propagata ideea cum ca Vuia a decolat cu aparatul sau de pe o suprafata plata, folosind numai mijloace proprii, la bord, fara ajutor extern (panta, cale ferata, catapula). (citeste mai departe)